Invloed van corona op mijn zomervakantie



In mijn laatste post zou ik graag eens kijken naar de invloed van corona op mijn zomervakantie 2020. Er stonden zoals elk jaar leuke zaken gepland maar of deze nu doorgaan is iets anders. Ik hoop alvast dat jullie hebben genoten van mijn blog. Alvast veel leesplezier!

Reizen in Europa
Een maand voor corona Europa had getroffen had ik een reis gepland naar Spanje. Om meer precies te zijn naar Barcelona en Valencia. Deze reis zou doorgaan van 26 juni tot 4 juli. Tot op de dag van vandaag is het nog altijd niet duidelijk of deze reis kan doorgaan. Indien we toch naar Spanje kunnen vertrekken zullen er heel wat maatregelen worden genomen. Het zal zeker niet hetzelfde zijn als normaal maar toch zou ik volop genieten van deze periode buiten mijn kot!


Verschillende landen hebben al maatregelen getroffen rond toerisme. Portugal en Italië laten vanaf 5 juni weer toeristen toe in hun land. Wanneer je naar het strand gaat moet je dit aangeven via een applicatie. Indien het toch te druk is wordt het je aanbevolen om op een andere tijdstip te gaan. Het is één van de vele maatregelen die landen zullen nemen. Frankrijk daarentegen heeft nog geen besluit genomen rond toerisme. Er gaan verschillende geruchten rond dat Frankrijk geen toeristen uit het buitenland zullen toelaten. Griekenland wilt aparte afspraken maken met landen over toerisme, ook met België. Wie naar Griekenland wil komen, zal enkele dagen voor vertrek zich moeten laten testen. Wie geen corona heeft, kan dan met een attest op zak zijn vakantie beginnen. Spanje daarentegen laat alvast geen toeristen toe tot 15 juni. 2 weken later zou ik vertrekken. Spannend dus...

Festivals
In het weekend van 24 juli ging ik met vrienden naar Tomorrowland. Al enkele weken geleden heeft de veiligheidsraad beslist dat grote evenementen niet mogen doorgaan tot 31 augustus. Het was een beslissing die ik eerlijk gezegd had verwacht maar toch hoop je stiekem nog altijd op een mirakel. Tomorrowland 2020 is met andere woorden geannuleerd en verplaatst naar de zomer van 2021. Eén groot voordeel is dat ik nu al zeker een ticket heb voor 2021 :)

Studentenjobs/vakantiewerk
Als studentenjob werk ik in een restaurant in Kluisbergen. Al reeds 9 weken heeft de horeca geen klant mogen ontvangen. De veiligheidsraad zal een beslissing nemen over de horeca op 5 juni. Stiekem hoop ik dat restaurants dan hun deuren terug mogen openen. Natuurlijk zullen er verschillende maatregelen moeten worden genomen en zal het niet hetzelfde zijn als normaal.
Personeel zal worden verplicht om een mondmasker en eventueel handschoenen te dragen, er de voldoende afstand van 1,5 meter worden gerespecteerd tussen tafels enz.
Daarnaast heb ik nog een vakantiejob bij mijn vader. Dit kan nog altijd doorgaan maar er is een introductiedag waarbij alle maatregelen rond corona worden besproken. 

Stay Save!
We geraken hier samen door!



Bibliografie:

Bahri, R. & Heirbaut, R. (5 mei 2020). Kan uw reis naar Frankrijk, Spanje, Italië of Griekenland deze zomer doorgaan? Dit weten we al. Het Nieuwsblad, 2.



Reacties

  1. Hey Lubbe
    Jammer dat veel van je vakantieplannen in het water vallen! Ik hoop dat je toch nog kan vertrekken op reis naar Barcelona en Valencia! Door de maatregelen heb ik ook beslist om niet op reis te gaan naar het buitenland gelukkig hadden ik en mijn vrienden nog niets gepland... we overwegen wel om een vakantie in eigen land te maken zoals bijvoorbeeld naar de Ardennen!
    Groetjes Delphine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De ergste epidemieën aller tijden deel 2 - De Spaanse Griep

quaranta giorni